Dorośli często boją się rozmawiać z dziećmi o Internecie i nowych mediach, ponieważ wydaje im się, że nowe pokolenie jest o wiele bardziej biegłe w tych sprawach. Technicznie - owszem, młodzi są bardziej sprawni (zwłaszcza jeśli chodzi o nowinki), natomiast jeśli chodzi o racjonalne i bezpieczne korzystanie ze zdobyczy nowych technologii to już idzie im kiepściutko. Dlatego bardzo potrzebują solidnej edukacji w tym zakresie. Poniżej kilka prostych pomysłów dla nauczycieli jak zagaić temat.

Bajki dla dzieci, kreskówki. W dobie internetu być może ktoś robi Twojemu dziecku lub wnukowi krzywdę w czasie gdy wydaje nam się, że w spokoju ogląda bajeczki.

Daniel Magical, Rafonix, Rafatus, Gural. Jeżeli nie znasz tych imion, a Twoje dziecko reaguje na nie wzruszeniem ramion i pytaniem: „ale o kogo chodzi” zaliczasz się do szczęśliwej grupy osób nieświadomych zawartości ciemnych obszarów internetu.

 

Kim jest I-Gen, generacja Iphona? Czym różni się od wcześniejszych pokoleń? Czy przypadkiem twój nastolatek, nawet jeśli nie jest przyklejony do ekranu samrtfona wykazuje cechy charakterystyczne dla tego pokolenia?

Na ile fakt wysokiego nasycenia życia codziennego technologią - korzystanie z komputerów, tabletów, komórek, telewizji, gier - wpływa na nas? A szczególnie - jaki to ma wpływ na rozwój dzieci?

Czy nasze dzieci żyją bardziej w świecie wirtualnym niż materialnym?  Jak to na nie wpływa? 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem